Saturday, March 28, 2009

SETIU DAERAH BONGSU


KALO KORANG NK TAHU NI LA BENDERA SETIU...
unit x...
terengganu mmg cmni...
setiap daerah ad bendara tersendiri...
blog aku yg lepas aku ad cite pasal kg kelahiran aku kn..
skrg ni aku nk citer lak pasal setiu...
ad org cakap setiu ni daerah bongsu dlm negeri terengganu...
aku pn heran...
padahal selepas daerah setiu
ad lg satu daerah iaitu Besut...
tp 2la aku pn xpasti yg mane daerah paling bongsu....
agaknya betol la kot
daerah setiu paling last diwujudkan
sbb 2la org panggil daerah bongsu..
keunikan daerah bongsu ni kan...
satu jer
dlm byk2 daerah di negeri terengganu ni kan..
cma daerah setiu jer ad lagu sendiri...
ms sek dlu aku pernah hafal lagu 2..
tp skrg da lupa skit2..
this a few line pasal lagu daerah setiu....
SETIU DAERAH BONGSU
setiuku oh setiu ku..
daerah bongsu di bumi terengganu...
setiu oh setiu ku..
daerah ku menuju maju...
dari Merang sampai ke Bintang..
nelayan petani mengukir senyum..
membina kemakmuran...
generasi wawasan....
setiuku oh setiu ku...
daerah ku menuju maju...
p/s
kpd semua org setiu
maap ler kalo lirik ni ad yg salah skit...
da lm xdgr...
da xberape ingt da...
kalo sape2 ad lirik penuh lagu ni plezzz send ke aku ek...

2 comments:

  1. http://nasnur.ning.com

    jom join nasnur network. Ajak kawan2 skali. Pastu create group anak jati Setiu. hahaha

    ReplyDelete
  2. nanti ler nak post kat blog www.setiuku.blogspot.com :)

    ReplyDelete