Friday, March 27, 2009

HARI SABTU DATANG LAGI....
this weekend hanya aku berdua sj dlm bilik..
my 2 other romate blek kg...
huhu...
sbnrnyer aku jeles gak bl diaorg blk..
tp xpe, nxt week my turn lak blek kg...
huhu xsbr rsnyer...

sbrnarnyer kali ni aku nk citer pasal
'penyakit' yg slalu melanda student termasuk la aku..
petang semlm, lps blek dr lab sakit kepala ku dtg lagi..
at fist dia menyerang urat mata then trus berjangkit
sampai ke kepala..
aku ingtkn xserius...
aku fikir mybe sbb cuaca panas kot
so lps je solat asar aku tdr jap...
then mlm aku bwat cam biase jer
but bl aku ngadap jer lptop
sakit kepala aku makin menjadi2...
ingtkn xnk la mkn ubt..
aku kalo blh nk avoid drpd mkn ubt..
bkn nk kata aku takut mkn ubt
mcm sesetengah org 2..
but aku cb nk reduce mkn ubat...
sblm ini aku da byk sgt aku mkn ubat..
rambut aku pn da byk gugur
org kata salah satu sbbnye sbb mkn ubat terlalu byk..
b'balik pada sakit kelapa aku td..
last2 aku terpaksa gak mkn ubat tok menahan kesakitn yg xtrtahan 2...
then planning aku nk tdr lmbt sbb nk study terpaksala dlupa kan..
lps mkn ubt aku terus tdr..
aku heran la kan..
korang rasa kan...
ape jens sakit kepala aku ni ek
migrin ker ek..
aku pn xtahu pe beza migrin ngn sakit kelapa biasa..
aku pernh gak dgr kawn aku ckp migrin kornia..
aku pn xpasti...
aku ni jenis yg suka bertanyer bl jmpa dktr..
pernh sekali aku aku pergi jmpa my fvaurite dktr..
then aku tanyer dia knape aku slalu sakit kepala..
aku tanye la dia adkah sbb aku migrin..
dia ckp migrin 2 sm jer ngn sakit kpala
cm ad stngah2 org yg pggil sakit kpale 2 migrin...
dktr 2 plak ckp mybe sbb aku strees
thats why aku sakit kpala..
tp aku heran gak..
aku slalu skt kpala bl aku kluar jln2 or naik bas, xpn bl cuaca pns..
is that we can call strees..
aku rs x..
hmmm
entah ler...
cnclusionnyer aku pn xpasti...
layan jela sakit kpala aku ni...
ape yg penting pg ni sakit kapalaku da hlang....
bg ku sbnyer ubat 2 hanya salah satu usaha untuk kita hilngkn sakit klapa kita ni
tp semuanyer bergantung kepada DIa Yg Berkuasa...
hanya Dia yg dpt menyembuhkan segala penyakit..
sesungguhnye sagala penyakit itu dtg adlh kerana kehendak-Nya
dan penyakit itu sembuh adalah jgak kerana kehendak-Nya...
jd kita sbg hamba-NYa hndaklah bersyukur
krn hari ni kita msh diberi kesihatn yg baik..
Allhmdulillah...

No comments:

Post a Comment